Friday, September 25, 2015

Puding Sedut


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha buat semua yang meraikannya. Saya dan suami hanya meraikannya di Shah Alam saja. Separuh hari sibuk membantu kawan kawan yang menyertai ibadah Qurban so tidak terasa sangat walau tidak berada di kampung halaman. 

Hari ini sudah kembali bekerja semula. Walaupun berdua, saya masih menyediakan juadah Rendang Ayam dan Ketupat Nasi. Tapi hari ini saya upload gambar Puding Sedut yang saya sediakan sebelum hari raya. Hari tu nampak Azlita dan Zila upload dalam blog mereka. Saya tidak lah punya kesabaran yang tinggi seperti mereka untuk menyediakan puding sedut "paddle pop" yang berlapis. Malas nak menunggu.....

Jadi saya cuma buat satu perasa saja iaitu Matcha atau Green Tea. Memandangkan stok Green tea saya tinggal sedikit, jadi warna yang terhasil agak pucat dari sepatutnya. Mungkin lain kali boleh buat perisa yang lain pula.
 
  
 Puding Sedut saya sedikit keras dari yang sepatutnya. Lain kali saya kena ukur dengan lebih tepat jumlah cecair yang digunakan.

4 comments :

adda syuhada said...

sedapnyer...

umi's cup cake said...

belum cuba lagi...tengah cari botol...nak cari botol..nak cari botol... hihi

Wak Lat said...

sedapp pudibg kerass tuu dan chantek fotonya ;p

fazianbatrisyia said...

belum sempat buat lagi...beli fresh milk pon dah buat benda lain...he..he..