Monday, December 29, 2014

Nagasari Jagung dan Pisang


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Masih risau mengenangkan keluarga di kampung yang terlibat dengan banjir. Bekalan air paip terputus dan sesetengah kawasan sudah dipotong bekalan elektrik. Air bersih semakin sukar begitu juga dengan bekalan makanan yang lain. Penghantaran bekalan agak sukar memandangkan semua jalan sudah ditutup akibat dinaiki air.

Harap banjir cepat surut supaya loji air yang rosak boleh dibaiki dengan segera dan yang penting bekalan makanan boleh dihantar dengan segera. Tetapi setiap kali mendengar berita, air makin naik.
 
Hari sabtu lepas saya sediakan Nagasari Jagung memandangkan ada saudara suami saya yang akan singgah di rumah. Kebetulan ada sedikit pisang emas baki saya buat jemput jemput, saya masukkan sekali. Maka jadilah Nagasari campuran jagung dan pisang.

Malas nak keluar beli daun pisang, saya gunakan gelas cocktail.
 

1 comment :

kakrose said...

kreatiflah Zila nie..selamat berkarya dan menghasilkan resepi dan idea baru untuk tatapan kami..