Wednesday, May 28, 2014

Teh O Ais Laici


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Ermmmmm kalau cuaca panas membahang memang nyaman tekak kalau dapat hirup minuman sejuk begini kan. Hari ini entry bergambar tanpa resepi. Jangan la suruh saya bagi resepi Teh O Ais Laici ni ye....

Malu akak tau......

 

Sebenarnya saya jarang berpeluang untuk mengambil gambar menggunakan natural light atau cahaya semulajadi. Maklumlah keluar bekerja di awal  pagi dan sampai rumah sudah lewat petang. Bila sudah siap masak, matahari sudah lama menghilang. Jadi kebanyakan gambar saya di ambil di dalam rumah menggunakan lampu.

Kebetulan semalam saya sampai rumah lebih kurang pukul 6.15 ptg, terfikir untuk mengambil gambar menggunakan natural light. Jadi menu yang paling cepat disediakan tentunya minuman. Jadi saya cepat cepat sediakan Teh O Ais Laici untuk menjadi model saya. Kebiasaannya saya gunakan CANON DSLR untuk mengambil gambar makanan, tapi kali ini saya gunakan kamera SAMSUNG NX2000.


Ohhhh I really love natural light.....

 








6 comments :

Gee® said...

Sedapnya dan sangat cantik....

hazila said...

Welcome back kak Gee. Dah settled ke?

Sweet red cherry said...

wah, memang segar tekak kalau dapat minum ni..

hazila said...

Betul tu Bbwana. Rasa sejuk je lalu kat tekak.

rosfazila said...

salam sis.super like blog anda, gambar superb, respi hebat;) teringat2 pulak makan fresh lychee fruit..yummy.buat minuman mesti lg sdp kn?

rosfazila said...

minta izin link gambar ye sis...tenkiuuu