Thursday, July 4, 2013

Raspberry Ice Pops


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Aduhaiiiiii panasnya sejak 2,3 hari ni. Panas membahang, kalau terpaksa memandu dalam cuaca ni mesti bila balik rasa kepala bagai nak pecah.

Apalagi mulalah nak meneguk air saja sampai dah tak ada selera nak makan.

Actually saya buat raspberry ice pops ni dah beberapa hari tapi agak sibuk sikit kebelakangan ni tak sempat nak upload dalam blog.

Bayangkan betapa panasnya cuaca, sampai nak cair ice cream saya sementara nak siap di photo shoot.





Memandangkan masih ada berbaki frozen raspberry yang saya beli tempohari, sekarang ialah proses nak menghabiskan sebelum bulan ramadhan.

Saya cuma gunakan 3 bahan saya untuk membuat ice pops ni.  Saya akan update resepinya kemudian.



10 comments :

JaSSNaNi said...

assalamualaikum..
terliur tengok aiskrim ni.. mana nak dapat fresh camni.. uwaaaaaaa... nanti apdet resepi.. nak balik wat aiskrem malaysia resberi.. jelesssss x 100

Anonymous said...

Assalamualaikum alahai sedapnya tguk eskerim tu tapi apakan daya berpuasa pulak hari ni..pendam perasaan jerlah ..hehe..saya suka intai blog puan...jika ader kelapangan sudilah kiranya intai2 keblog saya yg tak seberapa tu yer...terima kasih...
http://secuitrasaumiejazz.blogspot.com/

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

wahhh langsir baru ekk kaka
sukerrrr nmpk sgt dah lama x terjah sini
...sedapnyer if makan time hangat gini NIKMAT

fana said...

Warghh nampak yummehhh

Sue @ Nenie said...

Assalamualaikum Kak...wahhh kaler ia...menarik betullllll

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

menyerlah merahnya yer...

suryabil said...

Penyejuk tekak yg paling best di kala cuaca panas..kalau buat ni sure x sempat posing bagai..:-D

sudipVSsenduk said...

saya dah beli popsicle mould, tapi entah bila la agaknya nak mulakan ujikaji...

zila norazila said...

Merah menyala kak..nmpak sgt sedapp sangat..dgn keadaan cuaca skrg ne mmg sgt sesuai..

kasihredha said...

wauuuu merah2 delima