Tuesday, April 23, 2013

Chocholate Chip Bun


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Agak lama juga tak buat roti kat rumah, rasanya sudah lebih setahun bread maker tu bersembunyi dalam store. Sampai lupa function pada BM. Actually hari ahad lepas dah buat roti ni, lepas masukkan semua bahan dalam BM saya sepatutnya tekan butang doh dan start. Tapi tersilap tekan sebab dah lupa yang mana satu, saya tekan butang yang terus bakar. Hancus roti saya. Sebenarnya boleh je makan roti tu, tapi biasalah tak puas hati.....



Jadi balik kerja semalam, saya buat lagi. Lepas siap masak untuk makan malam, saya mula buat roti ni semula. Bila my husband sampai rumah, ayat pertama ialah " Buat roti lagi? Tak puashati la tu!!!!"

Tau tak pe...


Resepi saya ambil dari internet, tapi sebab hari ahad tu saya dah guna tepung roti sepenuhnya jadi semalam saya campur 50% tepung roti dan 50% lagi tepung gandum biasa. Saya nak cuba. Nasib baik menjadi.




11 comments :

atie @ ejay said...

sedap..nampak gebu :)

Mylesung said...

alahai nampak sedapnya..share la resepinya.. :)

Sweet red cherry said...

cantik ja rotinya..sama mcm kdai..

kasihredha said...

Akak tak pernah buat roti.....xde bm (alasan...hihi)

Chah said...

Nanges gardenia tgk ni....sgt lawa kejadiannya...sayapun selalu juga meroti dgn tpg gandum. Even tepung pau jyga penah cuba, kejadian elok2 aje...yg penting mungkin sukatan bahan n masa proving tu nk kena betul2....

ummiaisyah said...

sekali dia meroti..tu dia....cun+ gebu!..esok buat roti lg yek!

Mori Said said...

sedapnya tengok roti tu....

rostina76 said...

salam hazila....wah, suke la roti ni. ros amik resepi ye & nak try. anak2 kita suka choc chips tu ;)

zila norazila said...

Dh sama mcm beli kt kedai kak..sedapnyee

Rohah said...

Gebunyerr kak..

Amie said...

Assalamualaikum Hazila,
kalau begini punya gebu... dapat sebiji pun cukuplah ... pekena dengan secawan minuman panas...oh!