Wednesday, April 20, 2011

Miso Soup Again.....

Miso Soup with Clams, Mushroom and Tofu

Malam ni my husband cuma request nak makan sambal sardines sebab tadi dia ambil lunch pun dah agak lewat. Since tak perlu masak macam macam, saya dengan rela hati buat Miso Soup untuk diri sendiri. Sedap hirup kuah panas panas. Sekarang dah macam suka pulak kat Miso Soup ni.... Dah Jatuh Chenta gitu.

Bahan bahan untuk menyediakan Miso Soup, cuma terlupa nak snap gambar clams.






Japanese Tofu









Green Onion





Miso Paste



Bunashimeji Mushroom




Bonito Flakes







Konbu / Kelp










Resepi Miso Soup boleh check di sini.

Dulu saya tak letak mushroom, tapi since ada stock, saya masukkan je sekali.

7 comments :

tikah said...

salam. boley x tunjuk jenama miso yg x de alcohol..
mne nak bli kelp ek? :D

Ribbon and Circus said...

hi hazila,

cantik gambar nih.. :D clean and neat!

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan.. mmg betul gmbar cantik.. rasa pun mesti cantik gak.. sedap.. singgah la ke blog saya ;)

hazila said...

Tikah,
nanti saya akan upload gambar miso paste, insyaallah. Bahan bahan boleh didapati di Jusco.

hazila said...

Ribbon Clown,
Thanks. Kadang ok tapi selalunya KO.

hazila said...

Zuwairi,

Thanks, insyaallah saya akan menziarah nanti.

Alizmazhealthyvitamins said...

Hi.... Kat mana beli boleh beli halal miso paste? Brand apa ye?