Sunday, September 5, 2010

Soto Ayam


Hari ni sudah 26 hari umat Islam menjalani ibadah berpuasa dan tinggal beberapa hari lagi menjelang 1 Syawal. Ramai juga yang sudah pulang ke kampung tapi masih ramai yang perlu bekerja hingga hari Rabu depan. Kalau pergi shopping complex, penuh dengan umat manusia bersesak sesak membeli belah di saat saat akhir sebelum balik kampung. Saya saja je ajak my husband pusing Shah Alam, malam semalam. Saja nak tengok orang ramai cam ada pesta je. Pusing pusing Shah Alam lepas tu singgah minum dan balik rumah.

Memandangkan hari ni cuti, saya merajinkan diri buat Soto Ayam untuk menu berbuka hari ni. Seronok tengok rumah kawan kawan yang lain sibuk buat kuih raya, macam macam jenis ada. Ada satu dua kuih raya yang saya teringin nak buat tapi tengok keaadaan dulu. Ingatkan pagi tadi nak keluar cari barang nak buat kuih, tapi tak mendapat reaksi yang menggalakkan dari my husband, terus terbantut. Tengoklah, kalau sempat boleh buat kat kampung dengan adik saya.

Oh ya, resepi Soto Ayam ni saya ambil dari sini

No comments :