Friday, January 15, 2010

Siakap Goreng Taucu


Siakap Goreng Taucu saya terkering sikit, patut kena ada kuah sikit sikit....

Sekarang ni saya dah jarang ke pasar, selalunya saya akan ke Pasar Seksyen 6 sebab seafoodnya lebih fresh walaupun harganya pun agak lebih. Tapi memandangkan hanya kami berdua je yg nak makan, saya kira kalau lebih sikit pun tak mengapa. According to my husband, kerja teruk teruk, jadi jangan berkira sangat kalau nak makan selagi tidak membazir.

Tapi sejak 2 minggu ni ada kedai ikan fresh yang yg menjual fresh seafood dari negeri SABAH. Udang dan sotongnya besar dan segar. Ikan ikan pun memang nampak fresh sangat. Saya dah tinggalkan phone number, setiap kali ikan baru sampai dari Sabah, mereka akan SMS saya.

2 comments :

Sue @ Nenie said...

Selamat Pagi Kak...

Betul²....Saya pun setuju ngan pendekatan akak tu...Buat apa kan kite kerja penat² tapi bab makan nak berkira..Selagi mampu apa salahnya kasi Reward kat diri sendiri kannn?

Akak, siakap ni tak de resipi ke?..Kat rumah ni ada siakap sekor tapi tak tau nak masak apa, hajat nak stim jeee tapi Hubby kurengggg siket ikan stem ni...

Lebih prefer yang goreng² nyeee...Mana tau kalau sesuai boleh dicuba...

Ju@Lucky^Mummy said...

huii sedapnya!! nak masak jugak taucu ni tp hubby x suka.. uhukkss..